افزایش قیمت بنزین ، شیرینی تولد پیامبر رحمت(ص) را به کام مردم تلخ کرد/نوشته ی  جعفر طالبی چابک آزاده و جانباز دفاع مقدس
افزایش قیمت بنزین ، شیرینی تولد پیامبر رحمت(ص) را به کام مردم تلخ کرد/نوشته ی  جعفر طالبی چابک آزاده و جانباز دفاع مقدس

همه ما میدانیم در شرایط تحریم هستیم و باز میدانیم که خیلی وقت است که کفگیر دولت به ته دیگ خورده . این را هم میدانیم که سرانه ی مصرف حامل های انرژی در کشورمان نسبت به کشورهای اروپایی و حتی منطقه زیاد است . اما چرا حالا ؟ و دولت چگونه میخواهد جلوی افزایش قیمت های دیگر و یا مرتبط با بنزین را بگیرد ؟ آیا در شرایطی که کشور با بحران های زیادی در رابطه با معیشت مواجه است این افزایش دلیل عقلی دارد یا نه ؟

دولت ناکارآمد که از قبل بودجه را دوسالانه بسته و از طرفی مرتب روی یارانه بگیران مانور میدهد و با مطرح کردن افزایش دریافتی ۱۸ میلیون خانوار ، پوپولیستی ترین رفتارها را به رخ میکشد و میخواهد رضایتمندی موقت و بستن دهان یارانه بگیران بدون خودرو را به همراه داشته باشد . اما این بی عدالتی و کوچک شدن سفره مردم و فشار مضاعف به چه قیمت ؟
اینکه دولت و مجلس و قوه قضاییه با هم به این مصوبه افزایش در بی خبری رسانه ای بله گفته اند کاملا نشان میدهد اینان در مشکلات مردم چقدر با هم وحدت دارند .‌ دیگر مربوط به فرد و جریان خاصی نیست .
اینکه مجلسیان در نزدیک به ۳ ماه از انتخابات دست به این هاراگیری سیاسی زده اند و اینکه دولت چطور میخواهد نرخ کالا های،متاثر از بنزین را کنترل کند و تورم افسار گسیخته را مهار کنند ، خودش،داستانی است که در خاطرات مان خوشبینی وجود ندارد .
اما بطور یقین می توان گفت فشار بر رانت خواران و دزدان میلیاردی کمتر میشود زیرا بسیاری از مردم درگیر یک لقمه نان ، باید بیشتر کار کنند و بیشتر جیره بندی کنند و از هزینه های کتاب و درمان و آموزش و سلامت و … بزنند .
مسئله به این مهمی و شبانه اعلام کردن آن برای ملتی که عموما پای کار هست و در سرما و گرما حضور و حمایت خود را اعلام میکند جای تعجب دارد .
تلخ کردن کام مردم در میلاد رسول اکرم صلی الله علیه و تولد امام جعفر صادق عجیب ترین های این چند سال اخیر بوده . بنزین خلاصه بایستی گران میشد اما چرا حالا و این افزایش منافع چه کسانی را بهبود می بخشد خدا میداند . فردای اولین روز افزایش انتظار میرفت که مجلس،شدیدا جلوی دولت را بگیرد و زمزمه ها قبل از قطع اینترنت هم حکایت دو فوریت و سه فوریتی مخالفت نماینده هابود . سخنرانی تلویحا حمایتی مقام معظم رهبری و دادن مسئولیت به شورای اقتصاد که متشکل از حداقل ریاست مجلس و ریاست قوه ی قضائیه و دولت و … بود طوری رقم خورد که یک جوری نارضایتی،پنهان رهبر را هم میشد ملاحظه کرد و خیلی زود آقای،رئیسی طوری صحبت کرد که ای کاش این طرح بصورت زمان دار اجرا میشد و از طرفی مجلسیان حرف استیضاح ریاست مجلس را پیش کشیدند زیرا قبلا مجلس،به این افزایش،نه محکم گفته بود و انگار آقای ِلاریجانی خود سرانه رفتار کرد . به هرحال مطمئنا آمدن به خیابان و اعتراض احتمالی طرفداران دولت پس از طرح استیضاح برای نظام بیشتر هزینه داشت تا مخالفینی که در بین آنها از معترض به وضع معیشتی وجود داشت تا معاند و برانداز . همه ما شاهد رفتارهای غلط در خیابان بوده ایم . شرارت و آتش زدن از طرفی و خشونت های دو طرف از طرفی قلب هر ایرانی وطن دوست را به درد می آورد . این ما بین آنچه می شود از آن به عنوان گله یاد کرد جای خالی و فضای مناسب برای معترض مطالبه گر است که از زبان دولت مردان از اغتشاش گران جدا شدند اما نگفتند که چگونه باید اعتراض کنند . همکاران فرهنگی و بسیاری از شهروندان تا حد ۵۰۰ هزار تومان باید مابه التفات بنزین را پرداخت کنند و از طرفی قطعی اینترنت روشی ناکارآمد در دراز مدت است . اعتماد به رهبری برای درک درست ایشان از فضای موجود تنها نقطه ی امیدی است که در دل بسیاری از دوستان دردمند کماکان وجود دارد . نمره ی رفوزه ی صدا و سیما و نمره ی قبولی ملت در جدایی مرز خود و اغتشاشگران خود قسمت های ناگفته ی دیگر از این ماجراست . خوشحالی معاندین آنطرف مرز های ایران و دشمنان قسم خورده ی ایران به نگرانی های افرادی مثل من که جنگ و خشونت را تجربه کرده اند می افزاید.

به امید آینده ای بدور از خشونت و سرشار از امنیت و آرامش و رفاه برای ایران .