لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد
لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد

رشت- لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان در شهرستان رودسر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بعد از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان، گفت: طی ماه‌های گذشته به منظور حراست، پاسداشت و مستندسازی از میراث فرهنگی غنی گیلان آثار متعددی در سطح ملی به ثبت رسیده است.

مسعود حلاج پور با اشاره به رونمایی از لوح ثبت ملی نان تمیجان، گفت: شیوه پخت نان تمیجان از جمله آثار ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی شهرستان رودسر به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: هم‌افزایی ثبت ملی این اثر در کنار دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصاد گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی، هویت‌بخشی و تقویت اقتصاد مقاومتی استان ایفا کند.

حلاج‌پور تصریح کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال و سال گذشته آثار ارزشمندی از استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این آثار از ظرفیت ثبت جهانی و معرفی در سطح بین‌المللی نیز برخوردار هستند، ادامه داد: ثبت ملی این آثار نخستین گام در مسیر ثبت جهانی محسوب می‌شود.

حلاج‌پور به رونمایی از کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: ۴۵۰۰ اثر ارزشمند تاریخی در استان گیلان تا به امروز شناسایی شده که تعدادی از این آثار نیز به ثبت ملی رسیده است.