تولید مصالح ساختمانی از ریجکت زباله در چابکسر گیلان
تولید مصالح ساختمانی از ریجکت زباله در چابکسر گیلان

 شرکت سمام گستر دمکش مجری طرح های مدیریت پسماند شهر چابکسر واقع در شهرستان رودسر استان گیلان موفق شد به صورت پایلوت از ریجکت زباله ،مصالح ساختمانی تولید کند محصولات تولیدی این شرکت در قالب جدول، بلوک، لوله سیمانی، موزاییک و غیره می باشد که در آینده نزدیک وارد بازار مصارف ساختمانی خواهد شد.

به گزارش طوبی پرس در مدیریت پسماند شهر چابکسر،دیگر هیچ زباله ای در این شهر دفن نمی گردد.
شرکت سمام گستر دمکش پیمانکار مدیریت پسماند شهرداری چابکسر، از اردیبهشت سال جاری در ۳ فاز عملیات اجرایی خود را آغاز نموده است.
۱_ فاز اول: برداشت و پردازش زباله های دفن شده و انباشت شده قدیمی:
شرکت سمام گستر دمکش در طول مدت ۳ ماه کارکرد اجرایی خود توانسته است حدود ۴۰۰۰ متر مربع به ارتفاع ۳ متر از زباله های انباشت شده سال های گذشته را برداشت و زمین دفن را آزادسازی نماید.
۲_فاز دوم: طرح تفکیک از مبدا پسماند شهر چابکسر:
شرکت سمام گستر دمکش با همکاری شهرداری چابکسر توانسته است که تمام خانوارهای حوزه شهری را در مورد آموزش چهره به چهره قرار داده و گام بلندی در ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در زمینه بازیافت زباله بردارد و هم اکنون نیز کل محدوده شهری مورد پوشش جمع آوری زباله های خشک قرار گرفته است.
۳_فاز سوم: پردازش زباله های روز شهری:
این شرکت به مدت ۲ ماه است که زباله های روز شهر چابکسر را مورد تفکیک و پردازش مکانیکی قرار داده و از دفن زباله خام در شهر و زمین دفن جلوگیری نموده است که متعاقب آن نیز بوی نامطبوع کمتری به فضای پیرامون انتشار می باید.
همچنین محققان شرکت سمام گستر دمکش در راستای جلوگیری از دفن کامل زباله و ریجکت تولیدی ناشی از پردازش زباله های روز، در یک حرکت نوآورانه و ابداعی توانستند برای اولین بار از زباله، مصالح ساختمانی و بتنی تولید نمایند.امید است با جذب اعتبارات و سرمایه گذاری های مورد نیاز بتوان معضل دفن ریجکت را با توجه به کمبود زمین مناسب حل نمود